3 gewichtsverlies tips voor drukke mensen.

Gezond eten als je het druk hebt

Op een gegeven moment kun je er niet meer om heen draaien, die paar extra kilo’s die je net dat buikje geven of erger. Je komt tot de conclusie dat je dus gewicht moet verliezen maar dat is niet altijd even makkelijk. Ben je niet ‘t persoon voor intens sporten en crash diëten maar wil je toch afvallen? Dan heb ik hier 3 tips voor je.

Deze 3 tips zijn overigens vuistregels waar je je zoveel mogelijk aan moet houden wat in sommige gevallen discipline kan vereisen.

Eet genoeg proteïnerijk voedsel.

Het mag in het eerste opzicht een beetje raar klinken maar ik raad je inderdaad aan om veel proteïnerijk voedsel te eten. Proteïne verbrand namelijk veel meer calorieën dan vetten of koolhydraten gecombineerd.

Bovendien draagt proteïne bij aan het sneller herstellen van je spieren die weer op hun beurt bij kunnen dragen aan vetverbranding.

Naast dat proteïne meer calorieën verbrand en goed voor je spieren is raak je er ook sneller vol van waardoor je minder snel de neiging hebt om te snacken. Proteïnerijk voedsel is onder andere vis, kip, ei wit, noten en proteïne shakes.

Je kunt een handjevol noten door je yoghurt met muesli gooien of bijvoorbeeld pindakaas op je boterham smeren.

Drink voldoende water

Je hebt het vast en zeker vaak genoeg te horen gekregen, drink zo’n 1,5 liter water per dag.

Maar het is verrassend hoeveel mensen dat advies negeren of gewoon niet uitvoeren in verband met drukte. Uit een onderzoek van onderzoek panel TNS NIPO blijkt in 2014 dat minstens een derde van de bevolking niet genoeg water drinkt.

Water zorgt nu eenmaal voor een gezond lichaam en bovendien ook een egale huid maar naast dat helpt het ook behoorlijk veel bij het afvallen.

Een goed gehydrateerd lichaam is namelijk nodig om alle lichamelijke functies goed te laten werken waaronder het opnemen van voedingsstoffen. Bovendien helpt het drinken van water ook om een voller gevoel te krijgen en langer vol te blijven.

Het advies is om bij het opstaan een tot twee glazen te drinken en voor elke maaltijd een glas op die manier krijg je genoeg vocht binnen en ben je minder snel geneigd om te snacken.

Eet groenten en Fruit.

Dat groenten en fruit gezond zijn is algemeen bekend maar dat ze ook helpen bij het verliezen van gewicht dat weet nog niet iedereen. Hoe dat te werk gaat?

De gemiddelde snack is niet bepaald voedzaam waardoor de mens na een snack meestal niet verzadigd is, omdat je nog niet echt gevuld bent ga je verder met eten tot je wel verzadigd bent.

Groenten en fruit daarentegen bevatten veel voedingstoffen en vezels waardoor je lichaam sneller vol zal zitten en je minder hoeft te eten.

Bovendien zul je van een appel veel langer energie hebben dan van een chocolade reep of een blik energiedrank. Gezien snacks en frisdranken puur uit suiker bestaan wordt het sneller in je bloed opgenomen en verwerkt, hierdoor ervaar je een korte ‘suikerpiek’ die ook heel snel weer over gaat.

Maar bij een appel is dat heel anders. Een appel bevat onder andere vezels die ook verteerd moeten worden waardoor de voedingsstoffen langzamer in de bloedbaan worden opgenomen en je dus langer energie hebt.

Naarmate je meer energie hebt ben je ook minder geneigd om je zelf te trakteren op suikerpiekjes en eet je dus minder snacks.

Hoewel de kilo’s er niet per direct af zullen vliegen helpen deze tips over het algemeen wel bij gewichtsverlies.

Omar Boussaïd
Volg Omar

Omar Boussaïd

Omar is een 19-jarige student Marketing en Communicatie die alleen maar planten eet en schreeuwmuziek luistert. Verder is hij ook een blogger en internet marketeer. In zijn dagelijkse strijd om de productiefste blogger van het Noorden te worden deelt hij zijn laatste bevindingen. Elke Maandag, Woensdag en Vrijdag een nieuwe blog!
Omar Boussaïd
Volg Omar

Latest posts by Omar Boussaïd (see all)

Ook handig!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*
*